העברת כרטיס – הדור החדש

0 זמן קריאה 547 צפיות

עולם העבודה משתנה כל העת, אך יש דברים שנשארים על כנם, וטוב שכך. אמנם שעון נוכחות כבר מזמן לובש פנים וצורות אחרות ממה שאולי התרגלנו אליו, אך חוק הגנת השכר מאפשר הן למעסיק והן לעובד שקיפות בנוגע לניהול ולרישום השכר באופן ברור. מערכות מתוחכמות מאפשרות היום רישום נוכחות אשר עומד בתנאי החוק ומאפשר שמירה עליו והתנהלות יותר יעילה.

מה אומר החוק?

על פי חוק הגנת השכר, אשר נכנס לתוקפו בתחילת שנת 2009, על המעסיק חלה חובה להציג פירוט מדויק בתוך תלוש השכר לעובד של שעות העבודה. תלוש השכר יכלול את מספר שעות העבודה אשר בהן עבד העובד בפועל – והן יוגדרו כשעות עבודה רגילות ונוספות, במידת הצורך. התלוש יכלול גם את ציון התקופה אשר עבורה שולם השכר לעובד, כמו גם את מספרם של ימי העבודה בהם עבד העובד במסגרת התקופה אשר עבורה שולם השכר לעובד.

חוק הגנת השכר קובע כי החובה לעשות כך קיימת עבור תלושי השכר של כל אחד מהעובדים. כך גם לגבי עובדי ההנהלה, אנשי מכירות, עובדים בחו”ל וכן הלאה – החוק תקף.

על פי חוק הגנת השכר קיימות מספר חובות מצידו של המעסיק:

  • המעביד צריך לנהל רישום של שעות העבודה, שעות המנוחה השבועיות, השעות הנוספות וגמול שעות נוספות ועבודה בזמן המנוחה השבועית. הרישום מבוצע באמצעים מכניים, אלקטרוניים או דיגיטליים. מסיבה זו יש צורך בארגונים שונים להתקין שעון נוכחות לרישום ולמעקב אחר שעות העבודה של העובדים.
  • במידה והרישום לא בוצע על ידי המעביד ולא נכללים הפרטים הספציפיים בתלוש השכר, הדבר יחשב בתור עבירה פלילית ודינו קנס (שסכומו יכול לנוע בין 13,050 ש”ח ועד 26,100 ש”ח).
  • במידה והנושא יגיע לתביעה, נטל ההוכחה יהיה על המעביד. המעביד ידרש להוכיח כי אכן היו רישומי נוכחות באמצעים שונים כמו שעון נוכחות בארגון, שלא מולאו על ידי העובד.

ניהול נוכחות חכם

הדרישות מצד חוק הגנת השכר, כמו גם הרצון של ארגונים רבים לבצע רישום מדויק של שעות העבודה של העובדים השונים בארגון, דורשים לבצע רישום נוכחות באמצעות שעון נוכחות. כיום שעון נוכחות יכול להיות מנוהל על ידי אפליקציות חכמות, אשר העובד יכול להיות נגיש אליהן מכל מקום. היתרון ברישום נוכחות באמצעות שעון נוכחות מסוג זה הוא הזמינות שיש לכלי זה בקרב עובדים אשר אינם נמצאים פיזית כל העת במשרדי החברה ונדרשים לבצע רישום של הנוכחות שלהם. הרישום הוא חשוב גם מצד המעסיק אשר רוצה לעמוד בדרישות חוק הגנת השכר וכמובן עבור העובד, אשר מעוניין במערכת שעון נוכחות פשוטה לתפעול וזמינה מכל מקום בו הוא נמצא. רבות מהחברות כיום מתקדמות לשימוש במערכת ניהול נוכחות המבוססת על שם משתמש וסיסמה אישיים עבור כל עובד, והופכים את רישום הנוכחות להרבה יותר יעיל ומסודר.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
ניהול השכר בארגונים גדולים
העברת כרטיס – הדור החדש