התמודדות במצבי משבר

0 זמן קריאה 586 צפיות

התמודדות במצבי משבר והתקדמות אישית בחיים תלויה בנסיבות החיים השונות שלנו, אך גם במה שאנחנו “מביאים לשולחן”. האם יש בנו מודעות לדברים שאנחנו עושים ומרגישים? האם יש בתוכנו אמונה והנאה מהרגע? ומה המידה של ביטחון עצמי שאנו נושאים איתנו מדי יום ביומו?מרבית ההיבטים האלה ניתנים לשינוי ולהעצמה, השאלה איך עושים זאת וכיצד מביאים את עצמנו לידי ביטוי בתהליך? התקדמות בחיים קשורה גם להתנהלות שלנו בנסיבות שמחות וטובות ולאו דווקא משבריות. כיצד אנו נתרמים מכך? אילו כלים מאפשרים לנו תחושה של סיפוק והנאה מהכאן ועכשיו? הנה כמה מהדרכים לבנות עמוד שדרה פנימי מתוך ידיעה והבנה של עצמנו.

מה מנחה אותנו?

מי שמעוניין לחולל שינוי בחייו, בין אם בעקבות אירוע טראומטי או פשוט מתוך צורך פנימי, כדאי שיפתח תחושת מודעות לסובב אותו. להיות יותר מודע לעולם שסביב תורם לפיתוח רמת ביטחון עצמי גבוהה, אך מעבר לכך מאפשר לנו להבחין בהזדמנויות שונות אשר ניקרות בדרכנו. כאשר אנו מבחינים באותם רגעים קטנים, הזדמנויות שבדרך, אנו מסוגלים גם למצוא את הפתרון למצוקות שונות אשר מהן אנו סובלים בחיינו. כך למשל, אדם שעובד שנים רבות בעבודה אשר איננה הולמת את כישוריו ושאינו מפיק ממנה כל הנאה, צריך לפתח מודעות על מנת להבין מה דרוש לו בחייו מבחינה מקצועית ומה הוא מעוניין להשיג בחייו. המודעות מאפשרת בנית ביטחון עצמי יציב, ובו האדם יודע לאן פניו מועדות והוא מעוניין לעשות את הדרך כדי להיות יותר מאושר ומסופק בחייו.

התמודדות עם מצבי משבר

החיים מזמנים לנו לא מעט מצבי קיצון. בין אם מדובר בגורמים חיצוניים המשפיעים עלינו, או מצבים שאנו האחראים הבלעדיים להם, הקושי קיים, משברים עלולים לפקוד אותנו ואנו יכולים להישבר מהם – או לצמוח. הכל עניין של בחירה. כדי להתמודד עם מצבי משבר שונים, פיתוח מודעות יכול לסייע רבות. יחד עם גיבוש ביטחון עצמי וחוסן נפשי להתמודדות, ניתן לצלוח בצורה יעילה כל משבר. כאשר הנסיבות משתנות, אנשים ומקומות יוצאים מחיינו, חשוב להישאר נאמנים לעצמנו ללא כל קשר לנסיבות החיצוניות. הנאה מהמצב הקיים כעת, פיתוח גישה אופטימית ופתוחה יכולים לעשות את כל ההבדל בין משבר – לבין שבר טוטאלי.

גם בתקופות טובות

פיתוח מודעות עצמית יחד עם ביטחון עצמי אינו חייב להתרחש רק כשהמצב בכי רע. גם בתקופות טובות יותר מבחינות שונות, חשוב להיות מודעים לסביבה בה אנו פועלים ולבנות את החוסן הנפשי שלנו. להיות מודע יותר גם בתקופות טובות מאפשר לנו לקחת איתנו דרכי התמודדות וחוזק בתקופות בהן המצב ממש אינו טוב. כדאי לבחון מה הם הדברים אשר עושים לנו טוב בלב, מה מעשיר את חיינו בחיוביות וכיצד אנו מרגישים בתוך החוויה הזו. כל אלו בונים ומזינים ביטחון עצמי ומעניקים לנו תחושה מספקת של שלווה.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
להתחדש עם רהיטי גן
התמודדות במצבי משבר