תזונה נכונה במהלך הריון ולידה

1 זמן קריאה 511 צפיות

במהלך הריון ולידה חשוב לתת את הדעת על תזונה מאוזנת שאינה מופרזת או פחותת כמויות, ומעניקה לגוף את כל המרכיבים הדרושים לו. תזונה זו תומכת בגוף האישה ההרה ומסייעת להתפתחות תקינה של ההיריון והלידה, ואף להנקת התינוק. את מרבית המרכיבים החיוניים ניתן אמנם לקבל מהמזונות הנצרכים בחיי היומיום, אך לעיתים קרובות נחוץ גם להיעזר בתוספות. חשוב לדעת כי שמירה על תזונה נכונה נחוצה כבר מתחילת ההיריון, ולכן כדאי להכיר את מאפייניה מבעוד מועד.

צריכת  פחמימות

 

פחמימות מהוות מקור לאנרגיה זמינה ומיידית, הנחוצה בין היתר לצמיחה תקינה של העובר. מומלץ לצרוך פחמימות מלאות או מורכבות, מכיוון שאלו כוללות סיבים תזונתיים המסייעים לפעולת מערכת העיכול ולמניעת עצירות. את הפחמימות ניתן לקבל ממזונות על בסיס חיטה, אורז ודגנים נוספים, וכן מפירות וירקות.

צריכת וויטמינים

 

למעשה, לכל הויטמינים יש תפקיד חיוני במהלך ההיריון והלידה מבחינת שמירה על בריאות האישה ותפקודו התקין של גופה. יחד עם זאת, במהלך התקופה יש לצרוך כמות מוגברת של ויטמינים  מסוג,A , B6 ,C ,B12  וE – . כמו כן, יש להקפיד על צריכת ויטמין B9 המכונה גם חומצה פולית, בעיקר בתחילת ההיריון, אותו ניתן לקבל מנבטים, זרעים, שמרים, אגוזים ועלים ירוקים. יש לציין כי את ויטמין A מומלץ לצרוך באופן מבוקר, כך שאין להרבות באכילת איברים פנימיים כמו כבד עוף, ולהעדיפו בתצורת בטא קרוטן הקיימת בעלים ירוקים וירקות צהובים או כתומים. בנוסף על כך, יש להגביל גם את צריכתו ויטמין C.

צריכת חלבונים

 

חלבונים מהווים מקור עיקרי לבניית תאים ורקמות, ולייצור אנזימים ונוגדנים. במהלך ההיריון מומלץ לצרוך כמות של כ- 75 גרם חלבונים ביום, אותם ניתן למצוא בדגים, ביצים, בשר ומוצרי חלב, וכן בגרעינים, נבטים, קטניות, דגנים ואגוזים.

צריכת מינרלים

 

מינרלים מסייעים בזירוז תהליכים כימיים, בתפקוד המערכת העצבית ובחיזוק העצמות, וגם שומרים על איזון החומציות בגוף. על המינרלים החשובים ביותר לתקופת ההיריון והלידה נמנה הברזל,  שאחראי על העברת החמצן בגוף ובמקרים רבים מומלץ על ידי רופאים כתוסף מזון. מקורות צמחיים  עתירי ברזל כוללים טחינה, אגוזים, קטניות, עלים ירוקים, רימונים, תאנים, נבטים וסברס, ועל מנת לסייע בספיגת הברזל מומלץ לצורכו בשילוב עם ויטמין C. כמו כן, חשוב לצרוך סידן המסייע בבניית תאי המוח והשלד, ודווקא בהגיעו מהצומח נחשב מינרל זה לבעל יכולת קליטה טובה יותר בגוף. על מקורותיו הצמחיים נמנים טחינה משומשום מלא, אגוזים, שקדים, ברוקולי, חרובים, עלים ירוקים וכרוב. בנוסף על הברזל והסידן, יש להקפיד על צריכת המינרלים אבץ ומגנזיום.

שתיית מים

 

חשוב מאוד להקפיד על שתיית מים במהלך ההיריון, מאחר והם מהווים מרכיב עיקרי בתאי הגוף. המים מסייעים לקיבולת תקינה של מי השפיר ברחם, לויסות חום הגוף, להמסת חומרים ולהובלתם אל המערכות השונות. לכן, מומלץ לשתות כליטר וחצי מים ביום, אך עדיף להימנע משתיית קפה ומשקאות ממותקים.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
היום כולם קונים מיטות וספות נוער