ההבדל בין מבחן אמיר למבחן אמירם

1 זמן קריאה 474 צפיות

 

סטודנטים רבים חושקים בפטור מקורסי אנגלית ולשם כך הם נדרשים לעבור מבחן אשר בסופו ובהתאם לציון, נקבעת רמתו של הסטודנט ובכך משויך אותו סטודנט לקורסים אותם הוא נאלץ להשלים, על מנת לזכות בתואר הנכסף. לא כל סטודנט נדרש לעבור את אותם הקורסים וישנם סטודנטים אשר לא נדרשים כלל להשתלב בקורסי אנגלית במהלך התואר הראשון, ובאופן אוטומטי, הם זוכים לקבל פטור מלימודי אנגלית ברמה האקדמאית. סטודנטים אשר מבקשים לעצמם פטור, ניגשים אל מבחן אמיר או אמירם ורבים אף לוקחים קורס אמיר או קורס אמירם, שיכין אותם למבחן זה, ויעלה את סיכוייהם לקבלת פטור ואם לא פטור אז את מינימום הקורסים האפשרי.

אם כך מהו ההבדל בין מבחן אמיר למבחן אמירם

מבחן אמיר בא להעריך את רמת הידע של הסטודנט באנגלית ובהתאם לקבוע את מספר הקורסים אותם עליו לבצע. סוגי השאלות במבחן הינם שאלות הדורשות השלמת משפטים, ניסוח מחדש של משפטים והבנת הנקרא. את המבחן יש לבצע באמצעות נייר ועיפרון, הוא כולל 3 פרקים, בכל פרק 22 שאלות. 8 שאלות כוללים השלמת משפטים, 4 שאלות של ניסוח מחדש ו-10 שאלות הבנת הנקרא. כל השאלות מסודרות בהתאם לרמת קושי ובסדר עולה. זמן הבחינה הינו שעה אחת ולכל פרק מוקצה 20 דקות. טווח הציונים של הבחינה הינו -150-250 נקודות ועל מנת לקבל פטור על הנבחן לקבל 234 נקודות. ההרשמה מתבצעת באמצעות המרכז הארצי לבחינות והערכה. את הבחינה יש לבצע במהלך 5 מועדים שונים והם: פברואר, אפריל, יולי, ספטמבר ודצמבר. הנבחן יכול להשתמש בטופס הבחינה כטיוטה. על מנת להצליח במבחן אמיר על הצד הטוב ביותר, נכון להשתלב בקורס אמיר. מבחן אמירם נועד גם הוא להעריך את רמת הידע באנגלית של הנבחן ובהתאם לשבצו ברמת האנגלית הנדרשת. השאלות במבחן הן בדיוק כפי שמוצגות שאלות המבחן במבחן אמיר, אך פורמט הבחינה הינו באופן ממוחשב – רמת השאלות מותאמות באופן אוטומטי לרמת הנבחן. מבנה הבחינה משתנה מנבחן לנבחן ואין חלוקה שווה לפרקים. משך הבחינה הינו כשעה (בהתאם לנבחן ומספר השאלות שעליו לענות). לכל שאלה יש זמן מוקצב : השלמת משפטים כשתי דקות, ניסוח מחדש כ- 4 דקות, הבנת הנקרא – 7 דקות לקריאה ו 4 דקות לכל אחת מהשאלות. טווח הציונים הוא בין 50-150 ועל מנת לזכות בפטור יש לקבל 134 נקודות.

הרשמה

ההרשמה למבחן אמירם היא דרך מוסד הלימודים הנבחר ומועדי הבחינה הם בהתאם למועדים הנקבעים על ידי המכללה או האו”פ. כדי לשפר את הסיכוי לפטור, מומלץ לבצע קורס אמירם.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
קרוואן – הבחירה המועדפת