לעשות עסקים בקלות

1 זמן קריאה 607 צפיות

בכל הנוגע לקבלת תשלומים מלקוחות וניהול החשבונות בעסק, יעילות היא שם המשחק. חלפו הימים של קופה רושמת מסורבלת בחנויות או בבתי עסק שונים, וכיום יש תוכנות מתקדמות וציוד פשוט להתקנה שהופכים את התהליך לפשוט יותר בנקודת המכירה, או POS (Point of sale). בתוך שלל התוכנות והאפשרויות הרבות אשר קיימות כיום, קשה לבעלי עסק לבחור את המוצר או השירות המוצלח ביותר אשר מתאים לצרכיהם. כך תדעו אילו אפשרויות קיימות ואיך ניתן לייעל את תהליך התשלום עוד יותר.

נקודת המכירה: כאן הכל קורה

המקום בו מתקיימת עסקה קמעונאית הוא נקודת המכירה, או בתרגום קצר לאנגלית POS. זה המקום בו מושלמת עסקה קמעונאית. בנקודה זו הסוחר או המוכר מקבל את התשלום מהלקוח עבור מוצר או שירות מסוים. בנקודה זו ייעשה שימוש בכלי משמעותי וחשוב – קופה רושמת. הקופה הרושמת מאפשרת לחשב את הסכום שהתקבל וכמובן לתעד את הרכישה המסוימת. משום כך קל להבין עד כמה חשובה האיכות של קופה רושמת והיעילות אשר בה היא עובדת. בתוך POS יש שפע של הזדמנויות לתיעוד המכירה, להבנה של מגמות וכמובן לניהול החשבונות השוטף של העסק. הקופה הרושמת צריכה להיות פשוטה וקלה לתפעול במיוחד בעסק בו יש כמה אנשים שעושים שימוש באותה קופה רושמת כדי לא להפוך את רגע קבלת התשלום למייגע ומסורבל גם עבור הלקוח וגם עבור המוכר.

התמודדות עם אתגרים טכנולוגיים

תהליך קבלת התשלום בתוך POS ובאמצעות קופה רושמת הולך ומשתכלל ככל שהעסקים מתקדמים והופכים טכנולוגיים יותר. כיום ניתן למצוא בנוסף לקופות רושמות גם סורקים, ציוד אלקטרוני ייעודי, קורא כרטיסי אשראי, משקלים וכן הלאה. המטרה היא להקל על בעל העסק ולייעל את העבודה מול הלקוחות. ולא רק מולם, אלא בתוך הנהלת החשבונות של העסק. ככל שיהיה לנו יותר מידע ופרטים רבים ככל האפשר על סוגי העסקאות המבוצעות בבית העסק – כך יוכלו מנהלי העסק להתייעל ולקבל תובנות חשובות בנוגע לנקודת המכירה שלהם.

נושא הניידות הוא גם היבט חשוב בהתקנת קופה רושמת בתוך POS. מקובל לחשוב שנקודת המכירה היא הקופה הרושמת המסורתית ותו לא. למעשה, בעלי עסקים רבים נעזרים בשירותי קופה רושמת ניידת. כך למשל במסעדות, חנויות ועסקים שונים הזקוקים לכך, ניתן להתקין עמדת מכירה ניידת. חברות המתמחות בפתרונות כאלו לעסקים מספקות גם ציוד קצה אשר מותאם במיוחד לביצוע עסקאות בצורה ניידת.

הנהלת חשבונות מקצועית

לא רק הנוחות והיעילות קובעות. גם איכות השירות היא משמעותית. בהצטרפות לשירות של קופה רושמת יחד עם כל המוצרים הנלווים להשלמת הפעולה בתוך POS, יש חשיבות גם להתאמת השירות לתקני אשראי מחמירים אשר מאפשרים הצפנה של פרטי כרטיס האשראי של הלקוחות בצורה מאובטחת. בידקו טרם הצטרפותכם האם החברה המסוימת עובדת עם תקנים אלו להצפנת כרטיסי אשראי.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
“מאחורי הקלעים” של התעשייה
לעשות עסקים בקלות