ארוחה טעימה – וקלה

1 זמן קריאה 2912 צפיות

התפיסה הרווחת היא שעל מנת להכין ארוחה טעימה צריך לעבוד קשה. עוד תפיסה שגויה היא כי לשפים הגדולים אין מתכונים קלים להכנה, וכל מתכון של שף ידרוש מכם זמן עבודה רב במטבח והמון השקעה. אז זהו, שממש לא. הכנת מנות קלילות שדורשות זמן הכנה קצר, היא גם מומחיות של שפים שונים, למשל השף ישראל אהרוני. לצד מנות הדגל המושקעות שלו, יש לו גם לא מעט מתכונים פשוטים להכנה, שממש לא צריך להיות שף גדול כדי להכין אותם ושיצאו גם טעימים.

להכין בחמש דקות

אם נודה על האמת, לרובנו אין את הזמן להשקיע במטבח. בטח ובטח כאשר מדובר במתכוני שפים שדורשים רמת מומחיות גבוהה או זמן הכנה ממושך. ביום יום יש לנו שאיפה להכין מתכונים קלים וטעימים, שיאפשרו לנו “לתקתק” אותם בכמה דקות. לא מספיק שהם יהיו מהירים להכנה, חשוב לנו גם הטעם. אז איך מאזנים בין מתכון קל לבין מתכון של שף כמו ישראל אהרוני? זה דווקא יותר פשוט ממה שנדמה לנו.
קחו לדוגמה מנות גבינה. נשמע כמו משהו סופר מורכב. למעשה, זה מאוד פשוט. לפי המתכון של השף ישראל אהרוני, כל מה שאתם צריכים להכין הם שלושה מצרכים בלבד. המצרכים שירכיבו את המנה הם חבילה אחת של בצק עלים קפוא, שלוש מאות גרם של גבינת פיקורינו ועשרים גרם חמאה. וזהו, אין צורך לחפש אחר חומרי גלם יקרים או מיוחדים. זהו בהחלט אחד מאותם מתכונים קלים שכל אחד יכול להכין. שלבי ההכנה אף הם מאוד פשוטים: מפשירים את בצק העלים, מחממים תנור ל-180 מעלות, ממיסים את החמאה ומגררים את הגבינה, חותכים את הבצק לרצועות דקות וארוכות, מברישים את רצועות הבצק בחמאה ומעל מפזרים את הגבינה. לאחר מכן אופים בתנור במשך כעשר דקות או עד שהרצועות מזהיבות. וזהו, יש לנו מקלות גבינה טעימים שלא דורשים מאיתנו הרבה התעסקות.

מנה עיקרית בקלות

ויש גם את הסקפטים, שלא מאמינים ששפים כמו ישראל אהרוני יוצרים מתכונים קלים גם למנות עיקריות. כן, גם מנות עיקריות יכולות להיות פשוטות להפליא, ולא לדרוש מאיתנו הרבה התעסקות.
המנה של אהרוני לעוף בזיגוג תפוזי דם אולי נשמעת הכי רחוק מהקטגוריה של מתכונים קלים, אך למעשה היא מאוד קלה להכנה. המצרכים הדרושים הם 4 כרעי עוף, שמונה בצלי שאלוט, 2 ס”מ של שורש ג’ינג’ר, כוס מיץ מתפוזי דם, ארבע כפות של חומץ בלסמי, שתי כפות תימין טרי, שתי כפות גרידת תפוזים, שתי כפות סוכר בהיר-חום וחצי כפית של צ’ילי יבש.
זמן ההכנה במתכון הזה של ישראל אהרוני, אף הוא לא ארוך: מחממים את התנור ל-190 מעלות, שוטפים, מייבשים וחוצים את הכרעיים, קולפים וחוצים את הבצלים ומגררים את הג’ינג’ר. מערבבים את הכל בקערה גדולה ובתבנית יוצקים מעל העוף את שאריות הרוטב. צולים את העוף במשך כארבעים דקות.
פשוט וקל, והנה יש לנו ארוחה טעימה, עם מינימום מאמץ.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
לרצף את הבית בסטייל
ארוחה טעימה – וקלה