בדרך לחיים מספקים

0 זמן קריאה 701 צפיות

רבות דובר על החשיבות של פיתוח דימוי עצמי חיובי כחלק בלתי נפרד מחיים מספקים ומאושרים מלאי הגשמה. אבל, חלומות לחוד – ומציאות לחוד. אנו מגלים לא פעם שהדרך לאושר עוברת בבעיות שונות אשר גורמות לנו לירידה בביטחון העצמי ולתחושה של חוסר משמעות. האם יש בכלל סוד לחיים מלאי משמעות? האם ביכולתנו לעשות צעדים משמעותיים על מנת לשפר פן זה בחיינו? וכיצד סדנאות יכולות לפתוח לנו צוהר להבנה גדולה יותר?

הנאה מה”כאן ועכשיו”

אין כמעט מי שלא חווה בחייו את התחושה כאילו הוא חי את חייו אך אינו נמצא בהם ממש. הכוונה היא לאפשרות שלנו לעצור לרגע, ליהנות ממה שיש ברגע זה בחיינו או במצב בו אנו נמצאים מבלי לחשוב קדימה או אחורה. הנאה מהרגע היא חלק משמעותי וחשוב בפיתוחו של דימוי עצמי חיובי. היא מאפשרת לנו לראות את הדברים כפי שהם, מבלי לעסוק בהשוואות, בשיפוטיות וביתר הרעות החולות של התרבות המערבית. הגשמה עצמית איננה היעד כאן, אלא היא תוצר נלווה של ההיכרות עם הכאן ועכשיו. בצורה כזו אנו יכולים להתבונן בהזדמנויות שונות ולהציע פתרונות יעילים לנושאים משמעותיים בחיינו. במקום לא להתמודד עם אירועים מאתגרים או קשים, יש לנו את היכולת להתמודד עם כל מה שיבוא באמצעות ביטחון עצמי, אשר נובע ממצב של דימוי עצמי ריאלי.

פיתוח נאמנות לעצמי

הקלישאה כמעט בכל סרט הוליוודי היא שעל האדם להיות “נאמן לעצמו” ובכך יפתרו כל הדילמות והבעיות. האמת נמצאת אי שם בין לבין. בין היכולת להאמין כי הכל אפשרי יחד עם ראיית המציאות ממש כפי שהיא. בלי לתת לה פרשנויות מוגזמות הניזונות משיפוט. הגשמה של חלומותינו ומטרותינו יכולה להתרחש רק כאשר אנו יודעים מה בדיוק כוללים הרצונות שלנו, מבינים מה אין ביכולתנו לעשות ופועלים מתוך תחושה של דימוי עצמי גבוה. בדרך זו אנו יודעים כיצד להתמודד עם שאלות אשר מתעוררות בנו וגם לתת להן את התשובות. התשובות בדרך כלל תהיינה תשובות אותנטיות למי ומה שאנחנו. בדרך זו נוכל להרגיש כי אנו חיים את חיינו במלואם, מתוך תחושת עוצמה גדולה וכמובן הגשמה של כל רצונותינו.

למידה בדרכים שונות

ועכשיו השאלה הטבעית היא “איך עושים את זה?”. איך מגיעים לחיים של הגשמה מתוך דימוי עצמי חיובי? התשובה היא שאין דרך אחת נכונה, אלא מגוון של אפשרויות הפתוחות בפנינו שדרכן נוכל ללמוד. סדנאות שונות עשויות ללמד אותנו טכניקות של הירגעות ויכולת להיות נוכחים ברגע המסוים הזה. סדנאות אחרות יכולות להעניק לנו מידע ולהעשיר את עולמנו הרוחני, כך שנדע להתמודד יותר טוב עם מצבים שונים. קריאת ספרים בנושא של התפתחות אישית מאפשרת הצצה לסיפורים של אנשים שונים ולמידה מהם וכמובן דרך הרצאות והקשבה לאנשים אשר יכולים להעניק מחוכמתם בנושא.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
לעשות עסקים בקלות
בדרך לחיים מספקים