פתרונות מתקדמים גם בניהול כוח אדם

0 זמן קריאה 513 צפיות

בתחום הייצור של חברות ומפעלים ישנה לאורך כל הזמן התקדמות והתעדכנות המותאמות ליכולות הטכנולוגיות של ימינו. תחום אחר נשאר קצת מאחור והוא תחום ניהול כוח אדם. אולי בשל העובדה שכאן מדובר באנשים ולא במכונות, פחות הושקעו משאבים בפתרונות מתקדמים יותר בתחום זה. רק לאחרונה מתחילה התעוררות והבנה שלגורם האנושי ישנו חלק חשוב בתפוקות המפעל, לא פחות מהמכונות שבעזרתן נעשה הייצור או התוכנות המנתחות נתונים מתחום הייצור. מערכות חכמות דולות היום נתונים מתוך תוכנת נוכחות וגם תוכנת שכר ומציגות נתונים הקשורים בכוח אדם באופן ברור ומדוייק ואף מציגות מהן השלכותיהם של אותם נתונים.                                                                                                   confident male business team

לדווח נוכחות באופן ברור

על מנת ללמוד על השלכותיהם של נתונים הנדלים מתוך תוכנת נוכחות, יש צורך קודם כל בדיווח מדוייק ומהימן. גם מערכות דיווח הנוכחות השתכללו לאחרונה. בשל צורת העבודה המשתנה הכוללת גם עבודה מהבית לעיתים, או שחלק מהעבודה נעשה בשטח הבינו מנהלים כי העברת כרטיס אינה מספיקה. במקומות רבים הדיווח נעשה דרך האינטרנט. הוא יכול להתבצע דרך מחשבים שונים או מהנייד ולא רק מהמחשב שבמקום העבודה. העובד גם יכול לדווח מתי התייצבותו היא ליום עבודה רגיל ומתי מדובר למשל בהשתלמות או ביום פגישות מחוץ למשרד. כל הנתונים המדוייקים הללו מנותחים להפקת דו”חות נוכחות על כל עובד בנפרד, נתונים מרוכזים של כל עובדי מחלקה מסויימת או אפילו עובדי החברה כולה.

נתוני נוכחות של עובד בהצלבה עם נתונים אחרים

כל מנהל רוצה לדעת כי העסקתו של עובד מסויים היא אכן אפקטיבית ולא מדובר על כסף מבוזבז. הצלבת נתונים מתוך תוכנת שכר המצביעים על משכורתו של העובד עם נתונים הקשורים לתחום עבודתו וההספק באותו תחום יצביעו למנהל על ההוצאות בגין אותו עובד לעומת הרווחים והתפוקות שלהם הוא תורם. הניתוחים נעשים גם בעקבות נתונים הקשורים להיעדרויות, שעות עבודה, מחלה, כמות השתלמויות. כך יכול מנהל להחליט על קידום והעלאה במשכורת לעובד לא רק על סמך תחושות בטן או קשר אישי עימו שאינם בהכרח תואמים את תרומתו האמיתית של העובד, אלא על סמך נתונים בדוקים. הצגת נתונים אודות עובד יכולים להביא את המנהל למסקנה שזהו עובד טוב אך שהוא יכול להיות טוב יותר בתחום הניהול לעומת תחום הייצור או להיפך, זאת על פי חלוקת תפקידו הכללי לתתי תפקידים ובדיקת ההישגים בכל תת תחום.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
המדריך לרכישת המזרון המתאים ביותר