מנות גורמה מעולות

0 זמן קריאה 2547 צפיות

כאשר אנחנו חושבים על שפים ידועים, על פי רוב יעלו בדמיוננו שלל מנות מתוחכמות עם מרכיבים נדירים. למעשה, שפים מוצלחים יכולים ליצור מנות מופלאות, גם אם פשוטות יחסית. לדוגמה, מרק ירקות ניתן להכין בכל בית, עם מרכיבים פשוטים שיש לנו במקרר ועדיין שפים יכולים לשדרג מנה זו ולהפוך אותה לחוויה קולינרית. השף אלון שבו הוא אחד מהשפים אשר מסוגלים להפוך גם את המנה הפשוטה ביותר לטעימה ביותר.

ניסיון יחד עם כישרון

אלון שבו הוא שף קונדיטור אשר מוביל סדנאות קונדיטוריה ומעניק יעוץ קולינרי עבור מסעדות. ברזומה שלו ניתן למצוא ניהול של הקונדיטוריות של המסעדות התל אביביות “חדר האוכל” ו”שולחן”. הוא למד בבית הספר הגבוה לקולינריה “בישולים” וכמו כן הוא בוגר של קורסים שונים בארץ ובחו”ל.
בעוד שפים אחרים מתמקדים במנות העיקריות ומוציאים תחת ידיהם מנות כמו מרק ירקות, דגים וכן הלאה, אלון מתמקד בתחום הקונדיטוריה. קונדיטוריה היא עולם ומלואו. לא מדובר רק בהכנת עוגה כזו או אחרת, אלא בהתמחות בתחום קולינרי עשיר ומגוון. הידע הנדרש משפים המתמקדים בתחום זה הוא רב. הדיוק אותו הם צריכים לבטא בעבודתם לא נתון לפשרות. שפים קונדיטורים נדרשים גם להמשיך וללמוד כל העת כדי להכיר את הטרנדים החדשים ואת חומרי הגלם העדכניים ביותר.

על השראה ואסתטיקה

כאשר שואלים את אלון שבו על ה”אני מאמין” שלו בכל הנוגע לקינוחים ולעולם הקונדיטוריה, הוא עונה שעל הקינוחים שהוא מכין להיות אסתטיים וזאת מבלי להתפשר על טעמם של הקינוחים. בהשוואה להכנת מרקים כמו מרק ירקות או מנות ראשונות, המנות האחרונות צריכות על פי תפיסתו של השף להיות מתוחכמות. זאת כמובן מבלי שיעיקו על האדם שטועם אותן. הסוד המוביל להצלחה הוא שילובם של צורות, טעמים וגם מרקמים שונים ומגוונים. אסתטיקה משחקת תפקיד חשוב בעולם הקולינרי של אלון שבו. הוא שואב את ההשראה שלו מעולמות אסתטיים המקבילים אחד לשני כמו ארכיטקטורה וצילום למשל.

מנות גורמה מגוונות

ארוחת גורמה יכולה לכלול מנות אחרונות טעימות במיוחד הנעשות על ידי אלון שבו או שפים קונדיטורים אחרים, אך ארוחה שלמה כוללת כמובן גם את המנה הראשונה והעיקרית. אפשר ללכת על ארוחה פשוטה הכוללת מרקים בתור מנה ראשונה, כמו למשל מרק ירקות, אך להוסיף טוויסטים מעניינים ולעשות שימוש בחומרי גלם איכותיים. בין אם במסעדת שף או דווקא במסגרת ארוחת שף פרטית – ההנאה מובטחת. כמו כן אפשר ליהנות מארוחת גורמה מעולה בין כתלי הבית. ניתן בקלות למצוא מתכונים מעולים של מנות גורמה של השפים המובילים, ללמוד להכין את המנות (כולל קינוחים מצוינים) וזאת מבלי לצאת מהבית בכלל. תוכלו לבשל את הארוחות לחברים, לבני משפחה ואולי פשוט להתפנק בעצמכם עם מנה טעימה במיוחד שנוצרה על ידי שף מוביל.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
לונדון מחכה לכם
מנות גורמה מעולות