התועלות שבשימוש בכלים רב פעמיים

0 זמן קריאה 946 צפיות

לא משנה עד כמה אתם מצויים בנושא משבר האקלים, רובנו מבינים כיום ששימוש בכלים חד פעמיים מזיק לסביבה וכדאי להמעיט את השימוש בו. מעבר לכלים רב פעמיים כמו מערכות אוכל או מערכות סכו”ם שאינן מיוצרות מפלסטיק, היא בחירה חכמה לא רק בהיבט הסביבתי, אלא גם כזו שמוסיפה יעילות להתנהלות היומיומית של כולנו.

לחסוך בעלויות

על פניו, נראה כי רכישה של מערכות אוכל שונות היא הוצאה גבוהה ואולי אף מיותרת. נכון, כדי ליהנות מכלים יפים ואיכותיים או מערכות סכו”ם עמידות במיוחד, צריך לשלם סכומי כסף לא נמוכים. אבל, אם נערוך בדיקה קצרה של עלות כלים פעמיים באירועים שונים (יום הולדת שאנחנו עורכים בביתנו, ארוחת שישי מרובת משתתפים וכן הלאה) נגלה שהעלויות גבוהות בהרבה. החיסרון המהותי שנוסף לכך הוא שלאחר שעשינו שימוש באותם כלים חד פעמיים או מערכות אוכל עשויות נייר ופלסטיק, הוא שעכשיו עלינו לרכוש אותם שוב עבור האירוח הבא. כך למעשה, רכישה של מערכות סכו”ם או מערכת אוכל של כלים שאינם חד פעמיים יכולה לחסוך לכם עלויות בטווח הרחוק.

שמירה על הסביבה

משבר האקלים הוא לא עוד נבואה אפוקליפטית שתתרחש בעוד שנים רבות. זהו מצב המתקיים כאן ועכשיו, ואנו מרגישים את תוצאותיו היטב בכל יום ויום, גם אם איננו מודעים לכך. אז איפה אנחנו יכולים לתרום לשינוי המצב? כמובן שמתחילים בבית. רכישת מערכות אוכל רב פעמיות ושימוש קבוע בהן, היא שינוי קטן בהתנהלות שלנו, אך מהותי מבחינת ההשפעה שלו על כדור הארץ. כן, הויתור על שימוש בכלים חד פעמיים כמו מערכות סכו”ם וצלחות, מסוגל להשפיע לטובה ובעוצמה. האידיאל הוא שכולנו נפסיק לצרוך כלים חד פעמיים, אבל גם אם לא, ועדיין נעשה שימוש בכלים חד פעמיים אך בתדירות נמוכה, ההשפעה של שינוי זה על הסביבה יהיה דרמטי.

פחות התעסקות

נדמה לנו כי שימוש בכלים חד פעמיים, במיוחד כאשר אנחנו מארחים כמות גדולה של אנשים, מאפשר לנו פחות התעסקות עם שטיפה וסידור לאחר מכן. המצב בפועל הוא שונה: מערכות אוכל שאינן חד פעמיות או מערכות סכו”ם מצריכות אמנם שטיפה ידנית או במדיח כלים, אך חוסכות לנו שקיות זבל רבות ופינוי חוזר של הזבל. כאשר כל אחד עושה שימוש בצלחת אחת ויחידה או במקסימום בשתי צלחות אוכל, כמות האשפה שאנו נדרשים לפנות הולכת וקטנה. בשימוש בכלים חד פעמיים אנחנו מאפשרים לעצמנו לקחת צלחת חדשה אם אנחנו רוצים מנה נוספת או ניגשים לקחת כוס שתיה חדשה כי אנחנו לא מצליחים להבדיל אם זו הכוס שלי או של אורח אחר. השינוי הוא בעיקר שינוי תפיסתי, במחשבה של כולנו. אם נשתמש בכלים רב פעמיים סביר להניח שלא ניקח בכל פעם צלחת חדשה כי מתחשק לנו. כן, אנחנו נדרשים לעשות שינוי ולנהוג בצמצום קל, אבל התועלת מכך היא רבה מאוד.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
עוגה טעימה וקלילה
התועלות שבשימוש בכלים רב פעמיים