הכירו את החוקר

1 זמן קריאה 449 צפיות

חוקר פרטי הוא מומחה שאוסף מידע עבור לקוחותיו ולשם כך מבצע מעקבים וחקירות במסגרת אזרחית, תוך שימוש בציוד משוכלל ושיתופי פעולה מודיעיניים עם חוקרים נוספים וחברות שעוסקות בתחום החקירות. התחומים בהם יכול לעסוק החוקר הפרטי הם: תחום הבגידות, גניבות, הונאה, ריגול עסקי, התחום של חקירות כלכליות, ביטוח, חקירות בינלאומיות, חשיפת מעילות ועוד.

במדינת ישראל הפעילות של חברת חקירות וחוקרים פרטיים מוסדרת על ידי חוק  שנחקק בשנת 1972 ונקרא ‘חוק חוקרים פרטיים ושירותי שמירה’. במסגרת חוק זה, מוגדרת מהי הסמכות של החוקר ומה הוא אינו יכול לעשות במסגרת תפקידו. חשוב לדעת שעל מנת להפוך לחוקר, ישנה תקופת הסמכה, במסגרתה תינתן ההכשרה המתאימה, בסיומה יונפק לחוקר רישיון חוקר פרטי. רק בשלב זה הוא יכול לעבוד במקצוע. הרישיון ניתן על ידי המחלקה למשפטים במדינת ישראל.

החוקר הפרטי – לא כל אחד יכול לבצע את העבודה

יש לקחת בחשבון שלא כל אחד מתאים למקצוע זה ולכן גם לאחר שמקבלים את הרישיון, חברות חקירות בעלות מוניטין מוצלח בתחום, וותק רב שנים, תבחרנה את החוקרים שלהן בקפדנות ורק לאחר שבעלי החברה משוכנעים שהחוקרים אכן מתאימים (הן מבחינת היכולות האישיות שלהם והן מבחינת הידע והיכולת שלהם ליישם אותו באופן אפקטיבי וממוקד מטרה), הם יקבלו אותם לעבודה אצלם. חוקרים הם אנשים שמסוגלים לעבוד היטב תחת לחץ ויכולת הסתגלות מהירה לכל מצב ובכל מקום. בנוסף, רובם בעלי אינסטינקטים חדים, יכולת אלתור ויצירתיות. חשוב לדעת שכל אדם שמעוניין להפוך לחוקר פרטי, יצטרך לעבור התמחות של 3 שנים ומבחינים באתיקה מקצועית ובדיני ישראל. לאחר כל אלו, החוקר יעבור תהליך חניכה ואם הוא מעוניין להקים חברת חקירות, הוא יוכל לעשות זאת רק לאחר חמש שנים של עיסוק במקצוע, שכן רק לאחר 5 שנים הוא יקבל רישיון למשרד חוקרים פרטיים ויוכל לספק שירותי חקירות ללקוחות פרטיים.

אם אתם מעוניינים לשכור את שירותיו של איש מקצוע שיבצע עבורכם חקירה מסוג זה או אחר, קרוב לוודאי שפנייה אל חברת חקירות שיכולה להציע לכם סוגים שונים של שירותי חקירה וחוקרים מקצועיים ובעלי ניסיון, היא החברה אליה יש לפנות. חברה זו תבטיח לכם מומחה שיאסוף עבורכם את אותן ידיעות להן אתם נזקקים אודות אדם אחר או גוף כלשהו וזאת במטרה להוציא את האמת שלכם לאור ולזכות בצדק בבית המשפט.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
איך מודיעין עסקי יוכל להשפיע על ההחלטות שלכם?