מאכלים שצריכים לשלב בתזונה

1 זמן קריאה 974 צפיות

יש מאכלים שפשוט חייבים להיות חלק מהתזונה הקבועה שלכם. וזה לא משנה מה המטרה שלכם – ירידה במשקל, חיטוב או העלאת מסה. יש לא מעט סוגי לחמים שיוכלו לקדם אתכם לעבר היעדים שהצבתם לעצמכם, והם יעשו את זה בלי שתצטרכו לוותר על הטעם המוכר והנפלא.

לכל לחם יש את חותמת הטעם הייחודית שלו, אבל דבר אחד בטוח – כולם מגיעים עם סט ערכים שלא כדאי לכם לחתוך מהתפריט. לא משנה באיזה תהליך אתם נמצאים, הלחם יספק לגוף שלכם את כל החומרים המזינים שהוא צריך על מנת לייצר אנרגיה חשובה.

לחם טעים וטרי יכול להגיע בכל מיני צורות: פרוסות, פיתות, לחמניות, באגטים, חלות. כמו כן, הוא עשוי מסוגי קמחים שונים כמו כוסמין, שיפון, חיטה וחיטה מלאה.

אנחנו יודעים שלא תמיד המגוון הרחב בא לטובתנו, לפעמים זה יכול להקשות על הבחירה, ובדיוק בגלל זה החלטנו לכתוב מאמר שיסביר על היתרונות של כמה מהסוגים העיקריים.

אז בואו נתחיל.

לחם מקמח כוסמין

תוכלו למצוא על מדפי הסופר גם לחם כוסמין מלא וגם לחם כוסמין לבן. ההבדל בין שני הסוגים הוא שהלחם המלא נאפה מקמח שנטחן בצורתו המלאה (דה), ואילו הלבן נאפה מקמח שנטחן לאחר הסרת הקליפה.

על פי רוב, לחם מלא יהיה עשיר יותר בסיבים תזונתיים וחומרים אחרים שהופכים אותו לבריא יותר.

אבל ככה או ככה – קמח כוסמין מגיע עם מגוון יתרונות.

יש בו לא מעט ויטמין 1B, שעוזר לחזק את עצמות הגוף ותומך במערכת החיסון. כמו כן, הוא משחק תפקיד חשוב בהורדת מצבי לחץ, מתח, סטרס וחרדה. בנוסף, הוא מווסת את רמות האינסולין בדם.

כוסמין הוא מקור מעולה לצריכת סיבים תזונתיים, שעוזרים לזרז פעולות במערכת העיכול. כוס קמח אחת מכילה כשלושים אחוזים מכמות הצריכה היומית המומלצת לאדם בוגר.

הלחם הזה מתאפיין בעיכול קליל ומהיר, ולכן יכול לעזור בהקלה על מצבי עצירויות, נפיחויות ושלשולים.

ועכשיו לנושא שמעסיק הרבה אנשים – ערכים תזונתיים לפי מאה גרם: 228 קלוריות, 0 כולסטרול, 324 ג’ נתרן, 38 ג’ פחמימה, חצי כפית סוכר, 6.2 ג’ סיבים תזונתיים ו-12 ג’ חלבון.

לחם מקמח שיפון

הוא לרוב ייאפה יחד עם תערובת של כמה סוגי קמחים. ועדיין – הוא עשיר באנטיאוקסידנטים (נוגדי חמצון), חומצות אמינו וחלבונים.

כמו כן, תוכלו לקבל ממנו כמות נאה של סיבים תזונתיים.

מגנזיום, אבץ וסידן, גם נכללים ברשימת היתרונות שלו – כל אלה יעזרו בתהליכי חידוש רקמות וחיזוק עצמות.

הוא מתאפיין במדד גליקמי נמוך, עוזר לווסת רמות סוכרים בדם ולהרגיש תחושת שובע גם שעות לאחר הצריכה.

יכול להתאים במיוחד לאנשים סוכרתיים (אבל מומלץ להתייעץ קודם עם איש מקצוע).

ערכים קלוריים פר מאה גרם: 241 קלוריות, 2.1 ג’ שומנים, 0 כולסטרול, 370 מיליגרם נתרן, 41.4 ג’ פחמימות, 0.25 כפית סוכר, 6.4 ג’ סיבים תזונתיים, 10.9 ג’ חלבונים!

לחם מקמח מלא

מחקרים שנעשו בתחום מצאו שאכילת לחם מקמח מלא על בסיס קבוע יכולה לשפר את בריאות הגוף הכללית, שכן הוא מלא בחומרים חיוניים שמקטינים את הסיכויים לחלות במחלות נפוצות בעולם המערבי.

ערך תזונתי ל-100 ג’: 243 קלוריות, 6.2 ג’ שומן, 0 כולסטרול, 217 ג’ נתרן, 29.5 ג’ פחמימות, 0.5 כפית סוכר, 8.4 ג’ סיבים תזונתיים ו-13.2 ג’ חלבון!

הבחירה הקשה

אז, בטח קראתם את כל זה ואמרתם לעצמכם: “איך אפשר לבחור את הסוג המועדף?”. ואתם צודקים, זה לא קל. כדי למצוא אותו, יהיה עליכם לנסות ולהרגיש.

חשוב לציין שיש לנו מערכות עיכול שונות, זאת אומרת שיש מצב שבן אדם אחד מעכל כוסמין מעולה, ובן אדם אחר לא. חשוב לזכור את זה כשאתם ניגשים לבחור את הלחם שישתלב בתפריט שלכם.

לא משנה באיזה לחם תבחרו, העיקר שיש כל כך הרבה סוגים ואפשרויות בחוץ, וזה יבטיח שהתזונה שלכם לא תהיה משעממת אפילו לא לרגע.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
לארח (ולאכול) בסטייל
מאכלים שצריכים לשלב בתזונה