איטום הגג לחורף – לא מה שרשבתם

0 זמן קריאה 420 צפיות

היערכות לחורף הינה פעולה חשובה מאד, והיערכות נבונה ונכונה היא היערכות מראש. ישנם מגוון דברים אשר רוב האנשים עושים בכדי להתכונן לחורף, בין אם זה להוציא את המעילים לשימוש ובין אם זה לנקות את השטיחים לקראת הנחתם בחדרים, אך מה שמומלץ עוד לשקול הוא ביצוע איטום לגג. איטום לגג הינה השמת שכבה אקרילית בכדי למנוע חדירת מים וחלחולם דרך סדקים קטנים אל תקרת הקומה העליונה, דבר אשר עלול לגרום להמון נזקים שונים כתוצאה מהתאגרות של לחות.

מתי לבצע את איטום הגג?

בקיץ. התקופה הכי מומלצת לביצוע איטום גג הינה בקיץ וזאת מכמה סיבות עיקריות – הראשונה היא בגלל שהגג יבש, ניתן לבצע ניקוי קליל של הגג ולאחר מכן לבצע את האיטום בקלות. ביצוע האיטום בתקופה אחרת גוררת אחריה ביצוע איטום בלחות גבוהה או אפילו תחת תקופות גשמיות בחורף או בסתיו, כאשר אני מבצעים איטום ובמקביל אוטמים בין הגג לשכבת האיטום מים ישנה אפשרות שגם האיטום לא יהיה אפקטיבי וגם בגלל שהמים אשר חסומים בין שכבת האיטום לגג, יפגמו או בשכבת האיטום או יחלחלו דרך הגג בשני ויביאו לבעיות אשר נוצרות כאילו לא היה איטום מלכתחילה. הסיבה השנייה לבצע את האיטום דווקא בתקופת הקיץ היא הנוחות של הביצוע, ביצוע העבודה במזג אוויר גשום ובעל רוחות עזות הינו הליך קשה ומסוכן מאוד – עבודה בגובה בזמן מזג אוויר קשה הינו דבר אשר לא מומלץ כלל ועלול להוביל לפציעות גם לאנשים המנוסים ביותר בעבודה על גגות.

אילו סוגי איטום מומלץ לבצע?

קיימים כמה סוגי איטום עיקריים אשר ניתן לבצע, אין איטום מומלץ במיוחד מכיוון שלכולם יש יתרונות וחסרונות, כאן נסביר בקצרה על כמה מן האפשרויות:

איטום זפת – איטום באמצעות זפת חם, יעיל מאוד והאיטום הזול ביותר. הזפת החם נוזל וחוסם את מיטב הסדקים בגג ולכן הוא אפקטיבי ביותר. איטום זה לא ניתן לבצע על גג בשיפוע ובנוסף הזפת דורש צביעה בצבע לבן לאחר ייבושו.

איטום אקרילי – איטום באמצעות משחות אקריליות, קל מאוד ליישום, לא אפקטיבי לגגות שטוחים אך מומלץ ביותר לגגות עם שיפוע ובעלי ניקוז מים יעיל.

איטום באמצעות יריעות – קיימות 2 סוגי יריעות עיקריות, יריעות ביטומניות ויריעות פלסטיק, יריעה ביטומנית מבוססת פחם ואספלט ומגוון חומרים שונים, זוהי יריעה חזקה ומומלצת בתור שכבה נוספת מעל לזפת. יריעות הפלסטיק הינן יריעות מפלסטיק קשיח במיוחד אשר ניתנות ליישום קל על הגג, החיסרון הבולט בכך הוא המחיר, אך היריעות קונות את עצמן במידה והן שמורות היטב למשך כמה שנים מכיוון שאין צורך בהחלפתן ללא פגם פיזי.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
הדברת מכרסמים וחרקים- הפופולאריות ביותר