לעבוד חכם עם מכשירי החשמל בבית

0 זמן קריאה 1240 צפיות

זה נשמע אולי כמו מדע בדיוני עבור רבים מאיתנו: המחשבה שמכשירי החשמל בבית פועלים גם מבלי שנצטרך להיות בבית וללחוץ על “הפעל”. יותר ויותר בתים עוברים לפעול במתכונת של בית חכם. מערכת חכמה שניתן לחבר לכל אחד ממכשירי החשמל בבית, החל מהתאורה ועד לכיבוי והדלקה של רמקולים שקועים כחלק ממערכת הסאונד בבית – ופועלת גם מבלי שאנו צריכים להיות בין כתלי הבית. איך עובדת המערכת? האם ההתקנה שלה מורכבת? ואילו מכשירים נוכל לחבר אליה? כל המידע ממש כאן.

לא רק גימיק: היתרונות בשימוש במערכת חכמה

מערכת בית חכם היא הרבה יותר מסתם גימיק. אם לא לפני הרבה שנים ההתקנה של מערכת זו הייתה מורכבת ואף יקרה, הרי שכיום החיבור הרבה יותר פשוט להתקנה ולהפעלה. המפסקים כמו גם המכשירים אשר מתחברים למערכת זו מחוברים באמצעות הרשת האלחוטית הביתית וניתן לתפעל אותם על ידי שימוש באפליקציות  ייעודיות בסמארטפון.

המשמעות היא, מעבר לנוחות התפעול של מערכת בית חכם היא גם חסכון בחשמל וייעול של פעולת המכשירים. המערכת יכולה לכבות באופן אוטומטי מכשירים שונים כדוגמת אמצעי חימום או להדליק מערכות שמע הכוללות גם רמקולים שקועים. הכל ביעילות וללא שימוש מיותר.

דרגות שליטה שונות

אחד הדברים הבאמת שימושיים במערכות של בית חכם היא מידת האוטונומיה שיש למערכת. כך למשל ניתן להתקין מערכת עצמאית הכוללת הפעלת אביזרי ההשקיה בהתאם לתנאי מזג אוויר ושטח שונים או לחילופין מערכת עם שליטה של המשתמש המפעיל אותה. במערכת כזו הפעולות יתרחשו רק בעקבות הפעלה ישירה של המפעיל. האמצעי לשליטה יכול להיות שלט או פאנל מיוחד וכמובן מחשב או סמארטפון. קיימות אופציות שונות והמשתמש יכול לבצע את ההתאמות לפי הצורך שלו. קחו לדוגמה את מקרה הפעלת מערכות הסאונד בבית. אתם יכולים להחליט מראש מתי יופעלו רמקולים שקועים ומתי יכבו, באילו תנאים התאורה תידלק ובאילו מהם היא תיכבה. האפשרות לבצע התאמות אישיות של מערכת בית חכם הופכת את השימוש לקל ונוח במיוחד.

התקנת המערכת

התקנה של מערכת בית חכם הייתה בעבר משימה מורכבת, כזו אשר הצריכה איש מקצוע מיומן כדי לבצע את ההתקנה. כיום, התקנת מערכת זו הופכת להיות פחות ופחות מורכבת, וגם מי שאינו מחשיב את עצמו לאיש מקצוע בתחום יוכל לבצע את ההתקנה, כמובן במידה ויש לו הבנה בסיסית בעבודה עם מערכות מחשב שונות. תוכלו כל העת להוסיף מרכיבים שונים למערכת ולבצע התאמות לפי אופן השימוש במכשירי החשמל השונים. במידה ואינכם בטוחים שתוכלו לבצע את ההתקנה באופן עצמאי, תמיד כדאי להתייעץ עם מי שמתמחה בהתקנת  מערכות בית חכם ויוכל לבצע את המשימה בצורה המיטבית. היתרון של התקנת המערכת באופן עצמאי הוא החיסכון במחיר, אך מי שאינו מיומן בכך, רצוי שיפנה למומחה בהתקנת מערכות בית חכם.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
שדרוג מראה החדר
לעבוד חכם עם מכשירי החשמל בבית