כיצד לקרוא ספר דיגיטלי?

1 זמן קריאה 390 צפיות

אנשים רבים מעוניינים לדעת מה ההבדל בין ספר אלקטרוני לבין ספר דיגיטלי. התשובה היא שאין הבדל כלל וכלל, שכן מדובר על שני כינויים לאותו הדבר. האקדמיה ללשון קבעה שהשם התקני לקובץ הדיגיטלי הוא ‘ספר אלקטרוני’, אבל בפועל רוב האנשים נוטים לקרוא לספר זה ‘ספר ‘דיגיטלי’ וזאת משום שמדובר על קבצים שנקראים דיגיטלית על ידי אמצעים אלקטרוניים.

 

ספר דיגיטלי תמיד יהיה בפורמט של קובץ דיגיטלי אותו ניתן לקרוא בקורא ספרים אלקטרוני (כמו למשל קינדל) או באמצעות מחשב. נכון להיום יש אפשרות לקרוא ספר אלקטרוני גם באמצעות טאבלט וסמארטפון. אם בעבר לא הייתה ברירה וכמויות ענק של עצים נכרתו והפכו לדפי הספרים בצורתם הקלאסית המוכרת כל כך, כיום ניתן להגן על הסביבה ולצמצם בכריתת עצים וזאת על ידי שימוש באמצעים דיגיטליים לקריאת ספרים. יתרונות נוספים של ספר אלקטרוני על פני ספרים שאינם אלקטרונים באים לידי ביטוי במשקל הכמעט אפסי של הספר ובכך שניתן לקרוא אותו באמצעות הנייד או הטאבלט בכל מקום ובכל שעה בהם מעוניינים.

 

נכון להיום יש חנויות ספרים אלקטרונים המציעות ספרים המשוייכים לקטגוריות רבות, כמו למשל ספרי שירה, מחזות, ספרי ילדים, העשרה, סיפורת תרגום ומקור, בישול, ביוגרפיות, ספרים המתאימים לקינדל ועוד. אם בעבר הלא רחוק כל מי שרצה לקרוא ספר היה צריך לכתת רגליו לחנות הספרים הקרובה למקום מגוריו, להמתין בתור ולקנות את אותו הספר בו חשק, כיום אין צורך! כל שצריך לעשות הוא להיכנס אל חנות ספרים דיגיטליים בעברית (או בכל שפה אחרת בה מעוניינים), לבחור את אותו ספר בו מעוניינים, לשלם עליו ולהתחיל לקרוא אותו כאן ועכשיו! כי היום כבר אין תורים ולא צריך להתאים את עצמכם לזמן הפעילות של החנות. שכן, אנחנו חיים בעידן החדש, העידן הדיגיטלי.

 

קריאת ספר דיגיטלי – כיצד?

כיצד לקרוא ספר אלקטרוני?’ היא אחת השאלות המוכרות ביותר בשנים האחרונות בקרב אוהבי הסיפורת. אלו שהורגלו לאותם ספרים מוחשיים, לא תמיד מבינים כיצד ניתן לקרוא את הספר באמצעים דיגיטליים ובנוסף, תמיד פעמים לוקח להם זמן להתרגל לעניין. התשובה לשאלה פשוטה ביותר. כל שצריך הוא להיכנס אל חנות הספרים הדיגיטליים (אתר באינטרנט), לבחור באותו ספר בו מעוניינים וזה שמתאים לקורא הספרים האלקטרוני שברשותכם (נכון להיום יש אפשרות לקרוא את הספר גם באמצעות אתר אינטרנט או באמצעות תוכנה אותה מורידים), לשלם, לפתוח את הקובץ אליו ניתנה לכם גישה ולהתחיל לקרוא. קריאה נעימה!

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
אפליקציה שעות עבודה לעובדים – להתנהלות פשוטה ואמינה