לארח (ולאכול) בסטייל

0 זמן קריאה 1138 צפיות

חג השבועות הקרב, ובמיוחד עבור מי שמארח, מעורר בנו את הרצון לחדש ולרענן מעט את כלי האוכל שלנו. כך למשל נוכל להוסיף כלים אל סט כלי אוכל שיש לנו או לרכוש סט חדש. ואולי בכלל אנחנו מעוניינים לקנות צלחת הגשה מיוחדת, עם נוכחות ובעיקר פרקטית. לא משנה מה הסיבה – רגע לפני שמארחים, כדאי לדעת כמה דברים על כלי האוכל שנגיש בהם את הארוחה.

מה התקציב?

הלב אומר לנו לארח “בלי חשבון” ולבחור צלחת הגשה או מספר צלחות יוקרתיות, אבל התקציב העומד לרשותנו לא תמיד גבוה. בחירת סט כלי אוכל צריכה להיעשות בראש ובראשונה תוך הגדרת תקציב מסוים. כך, עוד בטרם תגיעו לחנות כדי לרכוש את הכלים, תדעו בדיוק על אילו כלים להסתכל ובאיזה היקף לקנות. קניה אימפולסיבית היא תמיד בעייתית משום שאין לנו יכולת להעריך מראש כמה יעלו כלי האוכל, לכן החליטו מראש איזה סכום כסף תרצו להשקיע. חישבו גם האם מדובר בכלי אוכל אשר ישמשו אתכם פעם אחת או פעמיים או שאתם הטיפוסים שנוהגים לארח ולכן השימוש בהם יהיה לעתים קרובות יותר.

מה הסגנון?

יש את חובבי הצבע הלבן, ולכן כשהם בוחרים סט כלי אוכל, סביר להניח שלא ילכו “רחוק מדי” ויבחרו קערה או צלחת הגשה בצבע לבן, עם מעט עיטורים לכל היותר. אנו ממליצים לכם דווקא לרענן במעט את כלי האוכל הלבנים ולהוסיף קצת צבע לחג. יש מי שיעדיפו צבעוניות דרמטית, כזאת עם נוכחות מודגשת של פרחים או עיטורים בשלל צבעים, ויש מי שיבחרו צבע אחד שיעטר צלחת הגשה וסט כלי אוכל שנקנה יחד.
כמובן, תמיד כדאי להשאיר פתח קטן, ולבחור בחנות גם סגנון שלא חשבתם עליו כמו קערות בצבעים שונים, טקסטורות שונות וכן הלאה. המבחר אשר קיים כיום בחנויות הוא גדול ובהחלט יש מקום לספונטניות בבחירה.

ומה עכשיו?

בחרתם בהצלחה צלחת הגשה גדולה או מספר צלחות הגשה קטנות, או שאולי רכשתם סט כלי אוכל שלם וחגיגי. עכשיו מגיע חלק לא פחות מהנה והוא סידור השולחן. תוכלו לבחור בסט כלי אוכל מרשים, אך כשהשולחן לא מסודר בצורה אסתטית, המראה שלו יטמע – וחבל. יש מי שאוהב להעשיר את שולחן החג בפרחים, קישוטים ועוד שלל אביזרים לקישוט. מנגד, ההמלצה היא דווקא לחשוב על עיצוב שולחן חג מינימליסטי, וכזה שניתן לשבת סביבו ולאכול ממנו בצורה נוחה. תופתעו לגלות עד כמה מסורבל יכול להיות שולחן שנראה לנו מעוצב לעילא ולעילא ולהיפך – שולחן שנראה פשוט ולא עמוס מאפשר לנו ליהנות מהארוחה בצורה קלילה ונוחה. במידה ובחרתם בכלי אוכל בעלי צבעים מודגשים או צורות יוצאות דופן, כדאי מאוד לאזן את מראה השולחן כדי לא ליצור מראה עמוס ומסורבל. אם צלחת הגשה שרכשתם היא סולידית, ואינה צבעונית, כדאי לאזן אותה עם עיצוב שולחן בעל נוכחות מודגשת.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
לא לצליאקים בלבד
לארח (ולאכול) בסטייל