צמיגים לרכב שטח להתאמה לכל נסיעה

1 זמן קריאה 596 צפיות

עם הזמן ניתן לראות יותר ויותר רכבי שטח הממלאים את הכבישים. לא מדובר רק ברכבים הנוסעים בין הרים ובין סלעים. היום אנשים רבים אוהבים את המראה של רכב השטח ונהנים להסתכל על כולם מגבוה. איך לבחור צמיגים לרכב שטח? האם ישנם כמה סוגי צמיגים המתאימים לתנאי נסיעה שונים? למה כדאי לדאוג לפני שיוצאים לשטח “אמיתי” שאינו כביש אספלט?   Silver sports car - cropped shot

סוגים שונים של צמיגים

לרכב שטח כדאי להתאים את סוג הצמיג המתאים לתנאי בדרך. רכב שטח משמש היום רבים בנסיעה רגילה שאינה דורשת צמיג המתאים לתנאי שטח אלא להיפך- צמיגי שטח פחות מתאימים כי יביאו לכך שהנסיעה תהיה פחות חסכונית בדלק. לכן, גם לרכב שטח ישנם צמיגי כביש המאפשרים נסיעה בטוחה, נוחה וחסכונית יותר. כיוון שהחברות המייצרות את הרכב מודעות לכך שברוב הזמן הרכב ישמש לנסיעה בתנאים רגילים, הוא מגיע מלכתחילה עם צמיג כביש. אם ברצונכם לרדת מדרך האספלט ולנסוע בדרך שהיא שביל עפר ואתם עושים זאת לעיתים קרובות יחסית, צמיג כביש- שביל יתאים. כאן מדובר על צמיגים לתנאי שטח קלים יחסית. הצמיגים שיתאימו לתנאי דרך בינוניים בקושי שלהם הם צמיגי 50-50. מבנה הקוביות שלהם הופך אותם למתאימים לשטח הכולל בוץ או חול. האחרונים הם צמיגי שטח  מלא המתאימים גם לתנאי שטח קשים הכוללים סלעים ועימם ניתן לנסוע בליבו של הטבע. להם יש מבנה קוביות ונעילת דיפרנציאל אחורי כך שהם מתאימים לכל תוואי דרך.

כיצד לבחור את הצמיגים המתאימים?

צמיגים לרכב שטח צריכים לענות על מספר דרישות: הם צריכים להיות גמישים על מנת להתאים את עצמם לתנאי הדרך ומאידך להיות חזקים וקשיחים מאותה סיבה בדיוק. על מנת שלא תצטרכו להחליף צמיגים לעיתים מזומנות, כדאי לבחור את הצמיגים אשר יתאימו לכם במרבית הזמן. עשו חושבים כמה זמן הנכם משתמשים ברכב בשטח וכמה באזור סלול. צמיגי כביש- שביל יתאימו לכם גם לכביש הסלול וגם לתנאי דרך קשים מעט יותר כך שאם אתם נוסעים גם בדרכי עפר הם יתאימו לכם ביותר. כדאי לבחור צמיגים המתאימים לתנאי שטח מלאים רק במקרים מיוחדים בהם אתם נוסעים בשטחים פתוחים במרבית הזמן. שימו לב כי לנסיעה בשטחים רכים ובוציים דוקרני הצמיג צריכים להיות גדולים ויציבים ואילו לשטח סלעי הם צריכים להיות קצרים ושטחיים. בכל מקרה, אם אתם יוצאים לתנאי שטח קשים לא כדאי להעמיס הרבה על גג הרכב מחשש לאיבוד שיווי המשקל והתהפכות. בנסיעה כזו כדאי להוציא מעט אויר מהצמיגים כדי שישיק לקרקע בנקודות רבות יותר.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
רעיונות למתנה לכבוד החגים