קצת הרבה על וילונות

1 זמן קריאה 442 צפיות

על מנת להתאים כהלכה וילונות לבתים שלכם – עליכם להכיר מספר פרמטרים חשובים לבחירתם. על מנת שהווילונות שלכם יממשו את הפונקציות הנדרשות, כפי שאתם מתווים אותן, יש לשאול את עצמכם מספר שאלות מהותיות כגון:

  • איך הווילון ייפתח/ייסגר? בצורה אנכית? אופקית? עם גלילה? באמצעי חשמלי?
  • מה תהיה רמת ההצללה של הווילון? החשכה מוחלטת? כהות? הצללה קלה?
  • באיזה סגנון עיצוב ייראה הווילון שלכם? דמוי עץ/עץ אמתי? צבעוני? חד גוני?

מי שיידע להשיב על שאלות אלו – למעשה כבר יכול לבחור לבדו את הווילון שלו, אבל גם אם אתם יודעים מה אתם רוצים – עדיין מומלץ להמשיך לקרוא שורות אלה, שכן כאן נתייחס לעומק לכל נושא הווילונות, ניגע בסוגי חומרי ייצור, מבדים ועד עצים – המשמשים לווילונות, ונספק עצות וטיפים מקצועיים לחובבי הגאדג’טים החשמליים המשתלבים יפה בכיסויי החלונות השונים.

אופן ההפעלה של הווילון

ווילון יכול להיפתח ולהיסגר אנכית כפי שקורה בווילון או תריס הגלילה. כמו כן, הוא יכול גם להיפתח באופן אופקי כפי שקורה לווילון הכנף הסטנדרטי או לווילון הפנלים – שהוא וילון מיוחד עליו יורחב בהמשך הכתוב. לאופן הפתיחה חשיבות מכרעת לגביכם – שכן יש שיעדיפו להפעיל את הווילון מזווית נמוכה, ולהם וילון עם יריעה המוסטת בצורה אופקית תהיה עדיפה, לעומת אלו שמעדיפים לגלגל חוט משיכה לגובה, להם יהיה עדיף לרכוש וילון גלילה מתרומם או וילון ונציאני מעץ, דמוי תריס.

רמת ההצללה של הוילון

בחנות וילונות על האריזה יופיעו פרטי ההצללה של הווילון, ואם הם אינם מופיעים – חשוב מאד לשאול את המוכר, שכן שום דבר לא מובן מאליו, ואין כל הבטחה שכל וילון בהכרח מחסן את החדר 100% מפני אור ויוצר עלטה מוחלטת. ההיפך הוא הנכון, יצרנים רבים החלו לייצר יריעות אשר רק מקלות את עומס האור מבלי להחשיך לחלוטין. לכן, כאשר אתם קונים וילון – חשוב לשאול מהי רמת ההצללה/ההחשכה כדי לוודא שהמוצר מתאים לצרכיכם.

סגנון עיצוב מועדף

בווילונות – סגנונות עיצוב לא מעטים: עץ או דמוי עץ בתריסים ונציאנים, צבע חד גוני על הבד של וילון הגלילה, וגוונים צבעוניים על יריעה אחת, לרוב בווילונות כנף מוסטים-אופקית. מומלץ לבחור בסגנון העיצוב אשר משתלב הכי טוב עם החדר בו נמצא הווילון, ואם אינכם בטוחים – מומלץ להצטייד בתמונה של החדר, ולהציגה למומחים בחנות על מנת שיסייעו לכם להחליט החלטה מושכלת.

יתרונות וחסרונות בבדי הווילונות

חמשת סוגי הבדים המובילים עבור וילונות הם משי, כותנה, צמר, פשתן, וחומרים סינתטיים. בכל חומר ניתן למצוא יתרונות וחסרונות במידה שווה לכן חשוב לקרוא זאת היטב: משי הוא הבד העמיד ביותר מכל הבדים שאוזכרו כאן, מכיל את מיטב העיצובים והפיתוחים ולכן מחירו הכי יקר. החיסרון הוא דהיית צבע מהירה יחסית מול שמש חזקה.

כותנה היא בד איכות שנמכר במחיר ממוצע, זול יותר מהמשי, אך לא בכל מפעל מפתחים כותנה באותה רמה. הכותנה תיראה טוב רק כאשר רמת הגימור שלה היא ממש גבוהה ומסודרת פלס.

צמר הוא בד בסגנון כפרי המשרה תחושה ביתית ורוגע. החספוס של הבד והפיתוחים העגולים שלו מעידים על כך. הבד פחות ישים באזורי תל אביב, החוף והבקעה בשל הלחות שיכולה לקצר מהר את חיי הבד בשל ספיגתו המהירה.

הפשתן יהיה עדיף על הצמר מבחינה זו, אך קחו בחשבון שזהו הווילון הקל והדק מבין כולם. מספיקה רוח קלה כדי להעיף את היריעה שלו קדימה ולגרום לה להתבדר.

חומרים סינתטיים יהיו בדרך כלל ניילון או פוליאסטר. חומרים אלה לא נראים בדיוק כמו בדים וזאת בלשון המעטה אבל הם גם לא זקוקים לניקוי יבש, לא מתבלים מהר ומצוינים לאזורי לחות שכן יש בהם 0 אחוזי ספיגה.

גאדג’טים בווילונות

ווילון גלילה חשמלי עם בקר, ווילון גלילה חשמלי עם שלט נייד, ווילון פנלים אופקי עם בקר/שלט.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
הכירו את החוקר